Versie 2, deze pagina is voor het laatst aangepast op 14 juni 2021.
iVeilig is een samenwerking tussen Nauta Security Storage BV, Nauta BV en IoT Partners BV.
iVeilig app
iVeilig biedt een oplossing voor het beheren en traceren van waardevolle spullen. De app kan de locatie van de sensoren tonen op een kaart en optioneel ook de historische posities weergeven. Zit er iemand ongewenst aan je spullen? Dan ontvang je direct een melding op je smartphone. De app kan zonder inloggegevens gebruikt worden.
Wat kan de app?
In deze app kun je alle sensoren beheren, instellingen wijzigen, locaties inzien en alarmmeldingen beheren. Na installatie van de app scan je de QR-code van je sensor om het apparaat te koppelen. Je kunt meerdere sensors toevoegen, volgen en beheren. Op het moment dat de sensor een alarmmelding geeft, ontvang je op je smartphone een pushmelding. Je kunt allerlei instellingen wijzigen zoals de naam van de sensor en het interval waarmee de sensor uitzendt. Als je instellingen in de app aanpast en opslaat, worden deze vanuit de app ook in onze cloudoplossing opgeslagen en van daaruit naar de sensor gestuurd.
Welke persoonlijke informatie verzamelt en verwerkt iVeilig?
Je hoeft alleen de QR-code te scannen, en verder geen persoonlijke gegevens op te geven. Er word je dus niet om een e-mailadres gevraagd en er worden verder ook geen gegevens verzameld die te herleiden zijn naar je persoon. De app kent een sleutel toe aan je telefoon die gebruikt wordt voor de beveiliging van de pushmeldingen en om te identificeren dat je telefoon gekoppeld is aan een bepaalde sensor. Deze sleutel is anoniem.
Toestemming
Bij het installeren van de iVeilig app word je een aantal keer om toestemming gevraagd. Als je geen toestemming geeft, zal de app niet goed werken.
- De app heeft toestemming nodig om de camera te gebruiken voor het scannen van de QR-code van de sensor.
- De app heeft toegang nodig tot de GPS- of geschatte positie van je telefoon om je eigen positie op de kaart te kunnen tonen (iVeilig slaat deze GPS-positie niet op).
- De app heeft toegang tot de telefoonstatus en de IMEI-code nodig om pushberichten te kunnen versturen.
Persoonsgegevens delen met derden
iVeilig deelt in het kader van deze dienstverlening geen persoonsgegevens of welke andere gegevens met derden. Hierop gelden twee uitzonderingen:
- Als je voor de dienst ‘OPSPORING’ gekozen hebt, worden contact- en locatiegegevens gedeeld met FRIS Nederland BV op het moment dat je jouw object als vermist meldt in de iVeilig app.
- Als je voor de dienst ‘ALARMCENTRALE’ gekozen hebt, worden contact- en locatiegegevens gedeeld met Security Monitoring Centre BV op het moment dat je sensor een alarm genereert.
In het algemeen geldt dat alle instellingen en gegevens enkel worden bewaard voor het doel van het uitvoeren van de dienstverlening.
Algemene bepalingen
Waar worden mijn gegevens opgeslagen?
Geolocaties, berichten van en naar de sensoren en alle gerelateerde instellingen worden opgeslagen in de database en backofficeapplicatie van IoT Partners. Deze draait in de Microsoft Azure Cloud in de regio West-Europa. Voor het verwerken van de data en het correct laten functioneren van de iVeilig app schakelen wij geen andere derde partijen in dan Microsoft, tenzij de klant ons zelf heeft verzocht om bepaalde data door te sturen naar een door hem aangewezen derde partij.
Heeft de app toegang tot gegevens op mijn mobiele telefoon?
De iVeilig app verzamelt géén informatie van je mobiele telefoon. De app heeft géén toegang tot je contactlijsten, e-mail, foto’s, bestanden, accounts, browsergeschiedenis, etc., en we brengen géén informatie over naar ons systeem anders dan de gegevens die direct geassocieerd zijn met onze dienstverlening.
Communicatiebeleid
Van tijd tot tijd kan het nodig zijn om contact met je op te nemen via e-mail of de iVeilig app, als er naar onze mening een gerechtvaardigd belang is. Dit kan bijvoorbeeld zijn om je te wijzen op:
- een technisch of andersoortig probleem, zoals het leegraken van de batterij van een sensor, of het overschrijden van de berichtenbundel;
- aanvullende diensten en mogelijkheden van je sensor(en) die je nog niet gebruikt als een persoonlijk advies;
- het aflopen van een abonnementsperiode;
- tips & tricks voor optimaal gebruik van onze sensoren en de iVeilig app;
- voor jou relevante acties en aanbiedingen.
Veranderingen privacybeleid
Eventuele functionele uitbreidingen kunnen leiden tot wijzigingen in dit privacybeleid.
Persoonsgegevens inzien, veranderen en verwijderen
Wij bieden alle gebruikers van onze apps de mogelijkheid tot het opvragen, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke en niet-persoonlijke informatie die op enig moment aan ons is verstrekt of door gebruik van onze apparatuur is verzameld. In geval van zakelijk gebruik van een app dient een dergelijk verzoek door het betreffende bedrijf gedaan te worden.
Vragen en feedback
We controleren periodiek of we aan dit privacy beleid voldoen. Als je vragen hebt over dit privacy beleid, nodigen wij je uit contact met ons op te nemen via info@iveilig.nl.