Veelgestelde vragen

Home/FAQ
FAQ2022-06-24T07:57:33+00:00
Hoe voeg ik een sensor toe?2022-04-28T08:25:43+00:00

Download de iVeilig app, klik op het menu linksboven en kies “Sensor toevoegen”. Uw camera wordt nu geopend. Richt de camera op de QR-code en de sensor wordt automatisch toegevoegd.  

Hoe schakel ik alarmmeldingen door naar de alarmcentrale?2022-06-24T07:38:32+00:00

Wil je de alarmmeldingen van je sensor doorschakelen naar de alarmcentrale? Dat werkt heel eenvoudig in twee stappen.

Stap 1: Swipe in de app de balk met de sensor naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Tik vervolgens op Alarmcentrale. In dit tabblad zie je de contactpersonen en telefoonnummers staan die je bij het afsluiten van het abonnement hebt opgegeven. Zet de schakelaar Meldingen naar alarmcentrale op blauw.

Stap 2: Zet daarna op het startscherm de schakelaar van de sensor op blauw. Je krijgt nu een melding in beeld: Wilt u alarmmeldingen doorsturen aanzetten? Door met Ja te bevestigen, wordt de doorschakeling van je alarmmeldingen geactiveerd.

Hoe stop ik de doorschakeling van alarmmeldingen naar de alarmcentrale?2022-06-24T07:38:57+00:00

Wil je niet langer alarmmeldingen doorzetten naar de alarmcentrale? Dan zet je eenvoudig de schakelaar op grijs.

Zet op het startscherm de schakelaar van de sensor op grijs. Je krijgt nu een melding in beeld:

Wilt u alarmmeldingen doorsturen stoppen? Door met Ja te bevestigen, wordt de doorschakeling van je alarmmeldingen gestopt.

Wat houdt bij de alarmcentrale de Flex 30 bundel in?2022-06-24T07:40:47+00:00

Bij het Flex 30 kun je tot 5 alarmmeldingen doorschakelen naar de alarmcentrale, en dit kun je maximaal 30 dagen doen binnen een looptijd van 365 dagen. Je kunt het doorschakelen van meldingen flexibel aan- en uitzetten. In de iVeilig app zet je hiervoor de schakelaar om, en als je de doorschakeling wilt stoppen, zet je de schakelaar terug.

Wat houdt bij de alarmcentrale de Vast 365 bundel in?2022-06-24T07:41:07+00:00

Bij Vast 365 kun je tot maximaal 24 alarmmeldingen doorschakelen naar de alarmcentrale, en je kunt dit onbeperkt doen gedurende het hele jaar. Je kunt het doorschakelen van meldingen flexibel aan- en uitzetten. In de iVeilig app zet je hiervoor de schakelaar om, en als je de doorschakeling wilt stoppen, zet je de schakelaar terug.

Wat is het verschil tussen de Flex 30 en de Vast 365 bundel?2022-06-24T07:41:27+00:00

Het verschil zit in het maximum aantal alarmmeldingen dat de alarmcentrale voor je verifieert (5 voor Flex versus 24 voor Vast) en het aantal dagen per jaar dat je de alarmcentrale-functie kunt activeren (30 dagen voor Flex versus onbeperkt voor Vast).

Het is dus belangrijk dat je sensor goed staat afgesteld, zodat er niet onnodig meldingen naar de alarmcentrale worden doorgeschakeld.

Moet ik apart een hub aanschaffen om mijn apparaten te beheren?2022-04-28T08:28:08+00:00

Nee, u heeft geen hub nodig, maar moet wel een abonnement afsluiten.  

Hoe zie ik welke alarmmeldingen zijn doorgestuurd naar de alarmcentrale?2022-06-24T07:39:21+00:00

Je kunt in de meldingengeschiedenis bekijken of een alarmmelding is doorgeschakeld naar de alarmcentrale.

Swipe in de app de balk met de sensor naar rechts en tik op het oranje alarm-teken. Nu zie je de meldingengeschiedenis van het apparaat. Het aantal meldingen dat je ziet, is afhankelijk van de bewaarperiode van je data die je hebt gekozen in je abonnement.

In de melding zie je staan of het alarm is doorgestuurd naar de alarmcentrale. De blauwe balk geeft aan dat de melding is afgehandeld. Is deze balk rood, dan is de melding nog in behandeling.

Wat houdt de gevoeligheid van de bewegingssensor precies in?2022-06-24T07:43:54+00:00

In de inbraaksensor S zit een bewegingssensor ingebouwd waardoor je direct een melding op je smartphone ontvangt wanneer het voorwerp wordt bewogen of verplaatst. Dit betekent dat je al gewaarschuwd wordt als iemand aan je spullen zit, en niet pas op het moment dat je goederen weg zijn.

Wat houdt het interval in rust in en hoe stel ik dat in?2022-06-24T07:44:36+00:00

Met interval in rust staat ingesteld hoe vaak de inbraaksensor een bericht naar je telefoon stuurt als het voertuig niet beweegt. Deze interval staat standaard op 24 uur ingesteld en kun je niet wijzigen.

Het lukt me niet om de gevoeligheid van de bewegingssensor verder naar boven of beneden aan te passen, wat kan er aan de hand zijn?2022-06-24T07:45:16+00:00

De gevoeligheid is instelbaar van 0 tot 100. Afhankelijk van de berichtenbundel die u in je abonnement hebt gekozen, kun je deze reeks in meer of mindere mate aanpassen. Als je de gevoeligheid hoog zet, worden er namelijk veel meldingen gestuurd en raakt je berichtenbundel sneller op.

Als ik instellingen wijzig in de app, worden die dan ook direct naar de apparaten verzonden?2022-06-24T07:45:36+00:00

Nee, het apparaat ontvangt de gewijzigde instellingen pas als het apparaat zelf een bericht heeft uitgezonden. Het kan dus even duren voordat de gewijzigde instelling actief is. Als je de nieuwe instellingen onmiddellijk naar het apparaat wilt sturen, moet je zorgen dat de sensor een beweging detecteert, bijvoorbeeld door de sensor even te bewegen.

Kan ik de iVeilig bewegingssensor ook buiten gebruiken?2022-04-28T08:28:55+00:00

Nee, de bewegingssensor is alleen voor binnen gebruik. 

Moet ik voor de alarmcentrale-functie een apart abonnement afsluiten?2022-06-24T07:40:07+00:00

Ja dit is een extra dienst die je moet afsluiten in de iVeilig web portal.

  • Open de iVeilig web portal: https://portal.iveilig.nl. Doe dit met een browser op een ander apparaat dan je telefoon.
  • Open tegelijkertijd de iVeilig app en kies in het menu “Web portal”, je camera wordt nu geopend.
  • Richt de camera van uw mobiel op de QR-code die getoond wordt in de iVeilig web portal.

Na het scannen van de QR-code heb je na enkele momenten toegang tot je persoonlijke omgeving in de iVeilig web portal. Je ziet nu de sensoren die in je iVeilig app gekoppeld zijn.

  • Ga naar de sensor waarvoor je de alarmcentrale wilt afsluiten en klik op het huisje (Bestellen of aanpassen van het abonnement).

Nu zie je alle gegevens van je lopende abonnement. Scroll naar beneden naar Aanvullende diensten en klik op Alarmcentrale.

  • Vul de gevraagde gegevens in. Deze informatie gaat naar SMC Alarmcentrale, zodat zij contact kunnen opnemen als alarmmeldingen naar hen doorgeschakeld staan.
  • Na het doorlopen van de procedure in de iVeilig web portal ontvang je een bestelbevestiging en factuur. Daarna is de alarmcentrale actief voor deze sensor.
  • Swipe in de iVeilig app de balk met de sensor naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Tik vervolgens onderin op Alarmcentrale. Hier zie je de contactpersonen staan die je bij het afsluiten van het abonnement hebt opgegeven.
Waar zie ik wat de batterijstatus van mijn sensor is?2022-06-24T07:46:03+00:00

Tik in de iVeilig app op de inbraaksensor en swipe naar links. Onder het tabje Basisinstellingen zie je een indicatie batterijstatus.

Hoe lang gaat de batterij van mijn sensor mee?2022-06-24T07:46:25+00:00

Bij een gemiddeld gebruik gaat de batterij van uw sensor 4 jaar mee, maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van het aantal berichten dat het apparaat stuurt. Hoe meer berichten het apparaat verstuurt, hoe eerder de batterij leeg is. Door de interval in beweging en de gevoeligheid van de bewegingssensor goed in te stellen, voorkom je dat de sensor onnodig veel berichten stuurt.

Kan ik de batterij zelf vervangen?2022-06-24T07:46:44+00:00

Nee, de batterij is niet vervangbaar. Als de batterij na ongeveer 4 jaar leeg is, koop je een nieuwe sensor en kunt je je abonnement oversluiten.

Ik ontvang niet van alle bewegingen een melding, waarom niet?2022-04-28T08:29:38+00:00

Bij de eerste beweging die de sensor constateert, ontvangt altijd direct een pushbericht. Op welk moment de volgende alarmmeldingen volgen, hangt af van de snoozetijd die u heeft ingesteld in de app. Heeft u bij alarm snooze bijvoorbeeld 2 minuten ingesteld, dan zal de vervolgmelding pas na 2 minuten volgen, ook al heeft de sensor al eerder een beweging geconstateerd. Het is aan te raden de snoozetijd niet al te kort te zetten om te voorkomen dat de sensor onnodig veel meldingen naar uw telefoon verstuurt. Als er veel meldingen worden verstuurd, is uw berichtenbundel namelijk sneller op en de batterij van de sensor eerder leeg.  

Wat houdt de alarmcentrale-functie van SMC in?2022-06-24T07:36:34+00:00

Bij de iVeilig bewegingssensor en het deur- en raamcontact kun je de meldingen laten doorschakelen naar een alarmcentrale. Handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Voor deze service wordt samengewerkt met SMC Alarmcentrale. Een alarmmelding van de sensor komt direct terecht bij de meldkamer. De centralist belt vervolgens de contactpersonen die je eerder hebt opgegeven om te verifiëren of er sprake is van loos alarm is of dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.

Bij het instellen van tijdblokken wordt de achtergrond rood en kan ik het schema niet opslaan, wat moet ik nu doen?2022-06-24T07:47:55+00:00

Als de achtergrond rood wordt, heb je iets verkeerd gedaan bij het programmeren van de sensor, bijvoorbeeld omdat er een schakelmoment ontbreekt. Er moeten namelijk altijd een even aantal schakelmomenten zijn.

Hoe stel ik tijdblokken in waarbinnen het alarm actief moet zijn?2022-04-28T08:30:26+00:00

Swipe in de app de balk met de bewegingssensor naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Tik vervolgens onderin op Tijdschema. Nu ziet u alle dagen van de week met bij elke dag twee bolletjes, dit zijn de schakelmomenten waarop het alarm aan- of uitgaat.   

Om het tijdschema aan te passen, versleept u de bolletjes naar het juiste tijdsstip. Als u dubbelklikt op een bolletje wordt het schakelmoment verwijderd. U hoeft namelijk niet per se twee schakelmomenten op een dag geprogrammeerd hebben staan. Als u bijvoorbeeld een weekend weg gaat, kunt u de sensor op vrijdagavond laten aangaan, en op zondagavond laten uitschakelen.  

De groene balk is de tijdsperiode waarbinnen de sensor aanstaat. Als de achtergrond rood wordt, heeft u iets verkeerd gedaan bij het programmeren van de sensor, bijvoorbeeld omdat er een schakelmoment ontbreekt. Er moeten namelijk altijd een even aantal schakelmomenten zijn.  

Door het aan- of uitvinken van het hokje achter maandag bepaalt u of de sensor de week begint in de ‘aan’ of de ‘uit’ toestand. 

Wat gebeurt er als ik de snoozetijd wijzig?2022-04-28T08:31:12+00:00

Bij alarm snooze kunt u instellen na hoeveel minuten de volgende alarmmelding gestuurd moet worden nadat het alarm voor het eerst is afgegaan. U kunt bijvoorbeeld het alarm voor een langere periode snoozen als u zelf de ruimte betreedt. Naarmate de snoozetijd korter is, worden er meer meldingen naar uw mobiel gestuurd en is uw berichtenbundel sneller op en de batterij van de sensor eerder leeg.  

Wat houdt de gevoeligheid van de bewegingssensor precies in?2022-04-28T08:32:13+00:00

In het volgsysteem zit een bewegingssensor ingebouwd waardoor u direct een melding op uw smartphone ontvangt wanneer het voorwerp wordt bewogen of verplaatst. Dit betekent dat u al gewaarschuwd wordt als iemand aan uw spullen zit, en niet pas op het moment dat uw goederen weg zijn.  

Wat houdt het interval in rust in en hoe stel ik dat in?2022-04-28T08:33:47+00:00

Met interval in rust stelt u in hoe vaak het diefstal-alarm een bericht naar uw telefoon moet sturen als het object niet beweegt. Het is gebruikelijk om deze interval op 24 uur te zetten, zodat er één keer per dag een bericht gestuurd wordt naar uw telefoon. Zo weet u zeker dat de sensor nog goed functioneert ook al ontvangt u er geen berichten van.  

Er zijn wel een paar redenen om het interval in rust wat korter in te stellen. Als het interval korter staat ingesteld, kunt u sneller gewijzigde instellingen naar het diefstal-alarm sturenStel u heeft het interval in rust op één keer per dag staan en uw voorwerp wordt gestolen, en komt er pas een dag later achter als het diefstal-alarm alweer in rust is. Dan moet u dus 24 uur wachten voordat u het diefstal-alarm in een sneller interval kunt zetten om het voorwerp beter te kunnen volgen

Wat houdt het interval in beweging in en hoe stel ik dat in?2022-04-28T08:39:21+00:00

Als de tracker in beweging komt, ontvangt u direct een eerste melding op uw telefoon. Met het interval in beweging stelt u in wanneer de vervolgmeldingen moeten worden gestuurd. Elke melding geeft een geo locatiebepaling en een positie op de kaart. Hoe hoger het interval, hoe gedetailleerder u de tracker kunt volgen. Let op, als u het interval hoog zet, worden er veel positiemeldingen gestuurd en raakt uw berichtenbundel sneller op en is de batterij van de tracker ook sneller leeg. Probeer de intervallen in rust en in beweging zo in te stellen dat u niet meer dan 10 berichten per dag ontvangt. 

Stel dat u een tracker in een object stopt dat normaal nooit in beweging komt, zoals een schilderij, dan kunt u best het interval in beweging vrij hoog zetten, op 2 minuten bijvoorbeeld. Want áls het schilderij in beweging komt, wilt u juist kort achter elkaar positiemeldingen ontvangen. Tegelijkertijd loopt u niet risico dat uw berichtenbundel snel opraakt, want bij normaal gebruik zal het schilderij nooit in beweging komen. Als u daarentegen een tracker in uw auto stopt en u stelt het interval in beweging op 2 minuten, en u bent de hele dag met de auto op pad, dan ontvangt u wel een groot aantal berichten die niet nodig zijn.  

Kan ik het iVeilig deur- en raamcontact ook buiten gebruiken?2022-04-28T08:38:42+00:00

Nee, het deur- en raamcontact is alleen voor binnen gebruik. 

Van welke gebeurtenissen krijg ik een melding op mijn telefoon?2022-04-28T08:37:24+00:00

Het deur- en raamcontact stuurt elke keer een bericht als de status verandert van open naar dicht of van dicht naar open. Ook stuurt de sensor een bericht als de sensor volgens tijdschema uitschakelt, en het contact op dat moment open is, oftewel de deur of het raam is dan open. Andersom stuurt de sensor ook een melding als volgens tijdsschema het alarm wordt ingeschakeld en het contact open is. Ten slotte stuurt het deur- en raamcontact elke dag een heartbeat-signaal waarmee ook de status van de sensor (open of dicht) in de app wordt geüpdatet.  

Hoe stel ik tijdblokken in waarbinnen het alarm actief moet zijn?2022-04-28T08:35:45+00:00

Swipe in de app de balk met het deur- en raamcontact naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Tik vervolgens onderin op Tijdschema. Nu ziet u alle dagen van de week met bij elke dag twee bolletjes, dit zijn de schakelmomenten waarop het alarm aan- of uitgaat.   

Om het tijdschema aan te passen, versleept u de bolletjes naar het juiste tijdstip. Als u dubbelklikt op een bolletje wordt het schakelmoment verwijderd. U hoeft namelijk niet per se twee schakelmomenten op een dag geprogrammeerd hebben staan. Als u bijvoorbeeld een weekend weg gaat, kunt u de sensor op vrijdagavond laten aangaan, en op zondagavond laten uitschakelen.  

De groene balk is de tijdsperiode waarbinnen de sensor aanstaat. Als de achtergrond rood wordt, heeft u iets verkeerd gedaan bij het programmeren van de sensor, bijvoorbeeld omdat er een schakelmoment ontbreekt. Er moeten namelijk altijd een even aantal schakelmomenten zijn.  

Door het aan- of uitvinken van het hokje achter maandag bepaalt u of de sensor de week begint in de ‘aan’ of de ‘uit’ toestand. 

Wat is het detectiebereik van de bewegingssensor?2022-04-28T08:34:36+00:00

De iVeilig bewegingssensor is ontworpen voor het detecteren van menselijke beweging en heeft een bereik van ± 4 meter wanneer de sensor ongeveer 1m80 boven de grond is geplaatst.

Bij het instellen van tijdblokken wordt de achtergrond rood en kan ik het schema niet opslaan, wat moet ik nu doen?2022-04-28T08:42:12+00:00

Als de achtergrond rood wordt, heeft u iets verkeerd gedaan bij het programmeren van de sensor, bijvoorbeeld omdat er een schakelmoment ontbreekt. Er moeten namelijk altijd een even aantal schakelmomenten zijn.  

Hoe kan ik zien hoeveel ik van mijn Flex 30 of Vast 365 bundel verbruikt heb?2022-06-24T07:41:47+00:00

Swipe in de app de balk met de sensor naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Onder het tabje Bundelverbruik zie je een overzicht van je bundels met daarbij het verbruik.

Als je de alarmcentrale functie hebt  afgesloten in je abonnement, zie je bij Bundelverbruik naast de berichtenbundel, ook twee bundels voor de alarmcentrale.

  • De eerste bundel laat zien hoeveel dagen je de alarmcentrale nog kunt inschakelen binnen je abonnement. Bij Flex 30 loopt de teller terug vanaf 30 dagen, bij Vast 365 vanaf 365 dagen.
  • De tweede bundel toont hoeveel alarmmeldingen er zijn doorgeschakeld naar de centrale. Bij Flex 30 loopt de teller terug vanaf 5 meldingen, bij Vast 365 vanaf 24 meldingen.
Hoe weet ik zeker dat mijn diefstal-alarm nog functioneert?2022-04-28T08:22:39+00:00

Met interval in rust stelt u in hoe vaak het diefstal-alarm een bericht naar uw telefoon moet sturen als het voorwerp niet beweegt. Het is gebruikelijk om deze interval op 24 uur te zetten, zodat er één keer per dag een bericht gestuurd wordt. Zo weet u zeker dat de sensor nog goed functioneert ook al ontvangt u er geen berichten van.  

Hoe stel ik de gevoeligheid van mijn inbraaksensor S in?2022-06-24T07:44:15+00:00

Je kunt de gevoeligheid in de app instellen. Swipe in de balk met de tracker naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Nu zie je de gevoeligheid van de bewegingssensor. Afhankelijk van de berichtenbundel die je in je abonnement hebt gekozen, kun je de reeks in meer of mindere mate aanpassen. Als de sensor heel gevoelig voor beweging moet zijn, dan stel je hem hoog in. Voor een auto stel je de gevoeligheid bijvoorbeeld in tussen 90 en 95 zodat je een melding krijgt op het moment dat er iemand aan je auto zit. Let op, als je de gevoeligheid hoog zet, worden er veel meldingen gestuurd en raakt je berichtenbundel sneller op en is de batterij van de sensor ook sneller leeg. Mocht je veel valse of onnodige alarmen krijgen, dan kun je de gevoeligheid stapsgewijs lager instellen.

Het lukt me niet om de gevoeligheid van de bewegingssensor verder naar boven of beneden aan te passen, wat kan er aan de hand zijn?2022-04-28T08:43:02+00:00

De gevoeligheid is instelbaar van 0 tot 100. Afhankelijk van de berichtenbundel die u in uw abonnement heeft gekozen, kunt u deze reeks in meer of mindere mate aanpassen. Als u de gevoeligheid hoog zet, worden er namelijk veel meldingen gestuurd en raakt uw berichtenbundel sneller op 

Als ik instellingen wijzig in de app, worden die dan ook direct naar de apparaten verzonden?2022-04-28T08:43:35+00:00

Nee, het apparaat ontvangt de gewijzigde instellingen pas als het apparaat zelf een bericht heeft uitgezonden. Het kan dus even duren voordat de gewijzigde instelling actief is. Als u de nieuwe instellingen onmiddellijk naar het apparaat wilt sturen, moet u zorgen dat de sensor een beweging detecteert, bijvoorbeeld door de tracker even te bewegen.  

Wat houdt het interval in beweging in en hoe stel ik dat in?2022-06-24T07:44:56+00:00

Als het voertuig met de sensor in beweging komt, ontvang je direct een eerste melding op je telefoon. Met het interval in beweging stel je in wanneer de vervolgmeldingen moeten worden gestuurd. Elke melding geeft een geo locatiebepaling en een positie op de kaart. Hoe hoger het interval, hoe gedetailleerder je de tracker kunt volgen. Let op, als je het interval hoog zet, worden er veel positiemeldingen gestuurd en raakt je berichtenbundel sneller op en is de batterij van de sensor ook sneller leeg. Probeer de interval zo in te stellen dat je niet meer dan 10 berichten per dag ontvangt.

Waarmee moet ik rekening houden als ik het diefstal-alarm plaats?2022-04-28T08:45:01+00:00

Voor een optimaal bereik kunt u het beste het diefstal-alarm verticaal monteren, met de pijl naar boven. Het is belangrijk dat de sensor wordt gemonteerd op een plek waar hij vrij kan afstralen in meerdere richtingen. Als het diefstal-alarm door metaal omringd is, wordt het zendsignaal afgeschermd en heeft de sensor moeite om een positiebepaling te doen.  

U kunt het diefstal-alarm vastschroeven, verlijmen of met dubbelzijdig tape vastzetten. Het hangt er natuurlijk vanaf of u wilt dat de sensor later weer netjes moet loskomen, in een auto interieur bijvoorbeeld, of dat het apparaat juist muurvast moet zitten en niet meer mag loskomen. In het laatste geval kunt u denken aan een fiets waarbij de tracker vaak zichtbaar en dus kwetsbaar is.  

Als het diefstal-alarm muurvast moet zitten, adviseren we het gebruik van Plexus MA300 lijm voor het vastzetten van de sensor. Moet het alarm wel goed vastzitten, maar wilt u later de sensor zonder veel geweld kunnen verwijderen, dan kunt Bison Max Repair lijm gebruiken. Als de sensor vast moet zitten maar ook makkelijk verwijderd kunnen worden, gebruikt u het beste dubbelzijdige tape of siliconenkit voor de montage.  

Wat houdt de opsporingsservice van Fris Nederland B.V. in?2022-04-28T08:45:38+00:00

Als u bij in het abonnement van uw tracker kiest voor de opsporingsservice van Fris, kunt u uw vermiste spullen laten opsporen en terugbrengen. De tracker is namelijk voorzien van een antidiefstalbaken waarmee het mogelijk is om met specialistische opsporingsapparatuur uw vermiste spullen tot op voordeurniveau te laten traceren. Door het activeren van de vermissingsknop in de app kunt u de opsporingsdienst van Fris inschakelen. Opgespoorde spullen die passen in een bestelbus worden kosteloos bij u teruggebracht.  

Ik heb gekozen voor de opsporingsservice van Fris Nederland en moet een identificatienummer van het te beveiligen voorwerp opgeven. Wat wordt hiermee precies bedoeld?2022-04-28T08:46:20+00:00

Als uw spullen vermist zijn en worden teruggevonden, moet het opsporingsteam de spullen kunnen identificeren. Het is dus belangrijk dat u hiervoor een uniek identificatienummer opgeeft, bijvoorbeeld een serienummer, kenteken of framenummer. Als u geen uniek nummer heeft, dient u uw voorwerp zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven. Het is ook handig om de aankoopbon bij de hand te houden. Dit is met name nodig als bij de opsporing van uw spullen de politie moet worden ingezet. 

Hoe geef ik een vermissing door?2022-04-28T08:46:57+00:00

Swipe in de app de balk met de tracker naar links en tik op blauwe bewerken-tekenTik vervolgens onderin op Fris Nederland B.V.Hier ziet u de rode vermissingsknop “Melding vermissing van eigendom”. Als u deze knop indrukt, wordt de vermissing gemeld aan Fris Nederland.  

Wat gebeurt er als ik de vermissingsknop activeer?2022-04-28T08:47:37+00:00

De vermissingsknop wordt oranje en uw melding komt terecht bij de meldkamer van Fris Nederland. Zij nemen eerst met u contact op om te verifiëren of er niet sprake is van vals alarm. Als er daadwerkelijk sprake is van een vermissing, stuurt Fris een opsporingsteam naar de plek waar de tracker zich op dat moment bevindt. De tracker heeft een ingebouwd antidiefstalbaken waardoor de opsporingsbeambte met specialistische opsporingsapparatuur de vermiste spullen tot op voordeurniveau kan traceren.  

Worden er extra kosten in rekening gebracht voor terugbrengen van vermiste spullen?2022-04-28T08:57:25+00:00

Als de opgespoorde spullen in een bestelwagen passen, worden er geen extra kosten in rekening gebracht voor het terugbrengen ervan. Mocht het om een groter object gaan, bijvoorbeeld een auto, dan neemt de opsporingsbeambte van Fris eerst contact met u op om te vragen of ze een berger moeten inschakelen (kosten zijn voor u) of dat u zelf het object wilt komen ophalen. In het laatste geval zal de opsporingsbeambte blijven wachten zolang het object niet is veiliggesteld.  

Wat gebeurt er als mijn vermiste spullen niet worden teruggevonden?2022-04-28T08:48:36+00:00

Er wordt 48 uur lang gezocht naar de vermiste spullen. Als ze toch niet worden teruggevonden, wordt daarna de zaak bij u afgemeld. Als u uw spullen heeft verzekerd, kunt bij de verzekering een claim indienen.  

Als mijn vermiste spullen zijn teruggevonden, worden ze dan ook weer thuis afgeleverd?2022-04-28T08:49:30+00:00

Als uw vermiste spullen vrij ter beschikking worden teruggevonden, bijvoorbeeld op straat, en er rust geen aangifte op bij de politie, dan worden uw spullen door Fris afgeleverd op het door u opgegeven adres. Voorwaarde voor het kosteloos terugbrengen is wel dat de spullen in een bestelwagen passen. Wordt uw bezit teruggevonden op een privéterrein, dan wordt de politie erbij ingeschakeld en moet u uw bezit ophalen bij het politiebureau.  

Ik ontvang niet van alle open- en dichtgebeurtenissen een melding, waarom niet?2022-04-28T08:50:13+00:00

Er geldt een maximaal aantal berichten dat het apparaat per tijdseenheid verstuurd. Je kan een raam zo snel open-dicht-open-dicht-open-dicht doen dat je sneller bent dan het aantal berichten wat je mag versturen. In dat geval stuurt hij een bericht van de eerste statusverandering en van de laatste, als die anders is dan de eerste.

Waarmee moet ik rekening houden als ik de inbraaksensor plaats?2022-06-24T07:47:08+00:00

De sensor moet stevig met het chassis van de auto verbonden zijn zodat de trillingen aan de auto ook goed doorgegeven worden naar de sensor. Plaats de sensor dus niet tussen de stoelkussens van de stoel, want die dempen de trillingen. De beste plek is het opbergvak in de deur aan de bestuurderszijde, omdat dit ook meestal de plek is waar autokrakers binnen komen.

Het beste is om de sensor ergens met dubbelzijdige tape vast te plakken.

Voor een optimaal bereik kun je het beste de inbraaksensor verticaal monteren, met de pijl naar boven. Het is belangrijk dat de inbraaksensor wordt gemonteerd op een plek waar hij vrij kan afstralen in meerdere richtingen. Als de sensor door metaal omringd is, wordt het zendsignaal afgeschermd en heeft de sensor moeite om een positiebepaling te doen.

Je kunt de inbraaksensor het beste met dubbelzijdig tape vastzetten maar je kunt hem ook verlijmen. Het hangt er natuurlijk vanaf of je wilt dat het apparaat later weer netjes moet loskomen, in een auto interieur bijvoorbeeld, of dat het juist muurvast moet zitten en niet meer mag loskomen. In het laatste geval kun je denken aan een fiets waarbij de inbraaksensor vaak zichtbaar en dus kwetsbaar is.

Als het apparaat muurvast moet zitten, adviseren we het gebruik van Plexus MA300 lijm voor het vastzetten. Moet de sensor wel goed vastzitten, maar wil je hem later zonder veel geweld kunnen verwijderen, dan kun je Bison Max Repair lijm gebruiken. Als de sensor vast moet zitten, maar ook makkelijk verwijderd moet kunnen worden, gebruik je het beste dubbelzijdige tape of siliconenkit voor de montage.

Als mijn ruit wordt ingeslagen, krijg ik dan een melding daarvan?2022-04-28T08:51:17+00:00

Nee, met een deur- en raamcontact wordt enkel waargenomen of een raam of deur geopend of gesloten is.  

Hoe stel ik tijdblokken in waarbinnen het alarm actief moet zijn?2022-06-24T07:47:29+00:00

Swipe in de app de balk met de inbraaksensor S naar links en tik op het blauwe bewerken-teken. Tik vervolgens onderin op Tijdschema. Nu zie je alle dagen van de week met bij elke dag twee bolletjes, dit zijn de schakelmomenten waarop het alarm aan- of uitgaat.

Om het tijdschema aan te passen, versleep je de bolletjes naar het juiste tijdsstip. Als je dubbelklikt op een bolletje wordt het schakelmoment verwijderd. Je hoeft namelijk niet per se twee schakelmomenten op een dag geprogrammeerd hebben staan. Als je bijvoorbeeld een weekend weg gaat, kun je de sensor op vrijdagavond laten aangaan, en op zondagavond laten uitschakelen.

De groene balk is de tijdsperiode waarbinnen de sensor aanstaat. Als de achtergrond rood wordt, heb je iets verkeerd gedaan bij het programmeren van de sensor, bijvoorbeeld omdat er een schakelmoment ontbreekt. Er moeten namelijk altijd een even aantal schakelmomenten zijn.

Door het aan- of uitvinken van het hokje achter maandag bepaal je of de sensor de week begint in de ‘aan’ of de ‘uit’ toestand.

Hoe bevestig ik het deur- en raamcontact?2022-04-28T08:51:57+00:00

De sensor kan met dubbelzijdige tape of met schroeven worden aangebracht op het vaste deel van het raam- of deurkozijn, bij voorkeur verticaal met de pijl naar boven wijzend. De magneet kan met dubbelzijdige tape of met schroeven worden aangebracht op het bewegende deel van het raam- of deurkozijn, waarbij de magneet het beste tegenover de onderkant van de sensor kan worden gemonteerd, zie de afbeelding hieronder. Het maakt hierbij niet uit of de magneet links of rechts van de sensor zit. De afstand van de magneet tot de sensor dient in gesloten toestand van raam of deur idealiter ca. 5 mm te bedragen. 

Hoeveel ruimte moet er zitten tussen de sensor en het magneetcontact?2022-04-28T08:52:43+00:00

De afstand van de magneet tot de sensor dient in gesloten toestand van raam of deur idealiter ca. 5 mm te bedragen. 

Kan ik het deur- en raamcontact ook op naar naar binnen opendraaiende deuren en ramen en andere situaties met ongelijk liggende kozijnen gebruiken?2022-04-28T08:53:23+00:00

Ja, in deze situaties kan de magneet ook 90 graden gedraaid ten opzichte van de sensor worden gemonteerd. 

Waar zie ik wat de batterijstatus van mijn sensor is?2022-04-28T08:54:11+00:00

Tik op de sensor en swipe naar links. Onder het tabje Basisinstellingen ziet u een indicatie van de batterijstatus.  

Hoe lang gaat de batterij van mijn sensor mee?2022-04-28T08:54:42+00:00

Bij een gemiddeld gebruik gaat de batterij van uw sensor 4 jaar mee, maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van het aantal berichten dat het apparaat stuurt. Hoe meer berichten het apparaat verstuurt, hoe eerder de batterij leeg is.  

Kan ik de batterij zelf vervangen?2022-04-28T08:55:39+00:00

Nee, de batterij is niet vervangbaar. Als de batterij na ongeveer 4 jaar leeg is, koopt u een nieuwe sensor en kunt u uw abonnement oversluiten.  

Wat houdt een betaald abonnement in?2022-04-28T06:48:55+00:00

Als u het proefabonnement wilt omzetten naar een betaald abonnement, kunt u kiezen voor een abonnementsperiode van 12, 24 of 36 maanden. Ook kunt u uw berichtenbundel uitbreiden en instellen hoe lang u uw data wilt bewaren. Bij de tracker kunt u als extra optie de opsporingsservice kiezen 

Ik heb mijn abonnement in de web portal gewijzigd en nu zie ik bij “Loopt af op” ‘n.v.t.’ staan in plaats van de datum waarop mijn abonnement afloopt. Wat betekent dit?2022-04-28T06:49:26+00:00

U heeft zojuist uw abonnement gewijzigd en deze wijzigingen worden op dat moment op de achtergrond nog verwerkt. Na een paar minuten ziet u hier vanzelf de einddatum van uw abonnement staan.  

Hoe breid ik mijn berichtenbundel uit?2022-04-28T06:50:01+00:00

Log in op de web portal en kies de sensor waarvoor u de berichtenbundel wilt uitbreiden. Klik rechts op het icoontje ‘Bestellen en/of aanpassen van het abonnement’.  Kies nu de gewenste berichtenbundel. Het bedrag wordt automatisch verrekend met uw lopende abonnement. Let op, als u de berichtenbundel kleiner maakt, krijgt u geen geld teruggestort. Zorg er dus voor dat u altijd op 0 of op een positief bedrag uitkomt.  

Hoe pas ik de bewaartermijn van mijn meldingen en instellingen aan?2022-04-28T06:50:30+00:00

Log in op de web portal en kies de sensor waarvoor u de bewaartermijn wilt veranderen. Klik rechts op het icoontje ‘Bestellen en/of aanpassen van het abonnement’.  Kies nu de gewenste bewaarperiode. Het bedrag wordt automatisch verrekend met uw lopende abonnement. Let op, als u de periode korter maakt, krijgt u geen geld teruggestort. Zorg er dus voor dat u altijd op 0 of op een positief bedrag uitkomt.  

Hoe kan ik achteraf de opsporingsservice toevoegen aan mijn iVeilig diefstal-alarm?2022-04-28T06:50:57+00:00

Log in op de web portal en kies het diefstal-alarm waaraan u de opsporingsservice wilt toevoegen. Klik rechts op het icoontje ‘Bestellen en/of aanpassen van het abonnement’.  Kies bij Aanvullende diensten ‘Opsporing’ en vul de gevraagde gegevens in.  

Kan ik samen met anderen, zoals familieleden en collega’s, mijn apparaten beheren?2022-04-28T06:51:26+00:00

U kunt inderdaad met meerdere personen dezelfde sensors volgen. Zij moeten dan ook de iVeilig app installeren en de QR-code scannen. Als meerdere personen dezelfde sensor volgen is het wel goed om te bedenken dat een sensor maar één naam en één set instellingen heeft die in de cloud opgeslagen zijn. Als één van de gebruikers van de sensor de naam of de instellingen wijzigt, dan wijzigen deze voor alle gebruikers die deze sensor volgen. 

Ik heb de meldingen uitgeschakeld, betekent dit dat ik geen meldingen meer ontvang van de apparaten?2022-04-28T06:53:46+00:00

Nee, de apparaten sturen nog steeds meldingen, maar u ontvangt hierover geen pushbericht. De berichten worden opgeslagen in de meldingengeschiedenis. U kunt ze tot een bepaalde tijd terugkijken, afhankelijk van het gekozen abonnement.  

Hoe zie ik in één oogopslag waar mijn sensoren zich bevinden?2022-04-28T06:54:18+00:00

Open in het menu “Locaties”, en u ziet waar uw sensoren zich bevinden. Let op, u ziet alleen de sensoren als u in uw abonnement voor Geo plaatsbepaling heeft gekozen.  

Als ik instellingen wijzig in de app, worden die dan ook direct naar de apparaten verzonden?2022-04-28T07:00:00+00:00

Nee, het apparaat ontvangt de gewijzigde instellingen pas als het apparaat zelf een bericht heeft uitgezonden. Het kan dus even duren voordat de gewijzigde instelling actief is. Als u de nieuwe instellingen onmiddellijk naar het apparaat wilt sturen, moet u zorgen dat de sensor een beweging detecteert (tracker even bewegen of voor de bewegingssensor langslopen).   

Ik wil de sensor delen met mijn partner, hoe doe ik dat?2022-04-28T06:55:32+00:00

Allereerst moet uw partner de iVeilig app downloaden en daarna de QR-code scannen van uw sensor. U vindt deze QR-code in uw eigen iVeilig app. Tik hiervoor op de betreffende sensor en swipe naar links. In het onderste tabje kunt u de QR-code openen.  

Waarom moet ik de iVeilig app toestemming geven voor toegang tot IMEI-code?2022-04-28T06:56:13+00:00

Als u toestemming geeft, blijven uw sensoren altijd gekoppeld aan uw telefoon en blijven de data van uw sensoren bewaard, ook als u uw toestel bijvoorbeeld terugzet naar fabrieksinstellingen of als u de app verwijdert en opnieuw installeert. Wanneer u géén toestemming geeft, blijven de sensoren alleen aan uw toestel gekoppeld zolang u de app niet verwijdert. Als u in dit laatste geval de app opnieuw installeert, moet u de opnieuw de QR-codes van uw sensoren scannen om de apparaten te koppelen. Dit kan een probleem vormen als u deze QR-codes niet bij de hand heeft. 

Wat moet ik doen als ik de sensor heb gekocht?2022-04-28T08:58:09+00:00
  • Download de iVeilig app
  • Verbind de sensor met de iVeilig app:
    • Open de iVeilig app en kies in het menu “Sensor toevoegen”.
    • Richt de camera van uw mobiel op de QR-code van de sensor.
    • Deze QR-code bevindt zich aan de binnenzijde van de doosdeksel.
  • Klik op “Toevoegen” en de sensor is verbonden met de iVeilig app.
  • Stel de sensor in.

Dit stappenplan staat beschreven in de Snel aan de slag handleiding die in de verpakking zit.

Wat zit er in de verpakking?2022-04-28T08:59:20+00:00
  • De sensor
  • De QR-code om de sensor met uw iVeilig app te verbinden
  • Snel aan de slag handleiding
Waar vind ik de QR-code om de sensor met de iVeilig te verbinden?2022-04-28T09:01:31+00:00

Deze QR-code vindt u aan de binnenzijde van de doosdeksel. Als u de sensor eenmaal heeft verbonden, kunt u deze QR-code in uw app weer terugvinden.

Waar kan ik de uitgebreide handleiding vinden?2022-04-28T09:02:19+00:00

Op www.iveilig.nl/downloads kunt u de handleiding van uw sensor terugvinden.

Ik heb de iVeilig inbraaksensor S in gebruik genomen, maar ik krijg geen meldingen binnen in de app. Hoe kan dit?2022-04-28T09:02:54+00:00

De inbraaksensoren van iVeilig worden standaard uitgeleverd met het tijdschema van 1:00 – 5:00 ’s nachts, dat zijn namelijk de typische autokraakuren. Dit betekent dat de sensor alleen in dit tijdblok aanstaat en berichten verstuurt. Op het moment dat u uw sensor in gebruik neemt, zult u dus geen nieuwe meldingen zien in de app en ook geen nieuwe posities zien op de kaart.

Hoe kan ik de iVeilig inbraaksensor S uittesten?2022-04-28T06:47:21+00:00

De inbraaksensoren van iVeilig worden standaard uitgeleverd met een tijdschema van 1:00 – 5:00 ’s nachts, dat zijn namelijk de typische autokraakuren. Dit betekent dat de sensor alleen in dit tijdblok aanstaat en berichten en alarmmeldingen verstuurt en positie-updates op de kaart toont.

Het is aannemelijk dat u uw sensor niet binnen dit tijdblok van 1:00 – 5:00 ’s nachts gaat uitproberen. Wijzig daarom in de app het tijdblok zodat de sensor ook overdag alarmmeldingen stuurt. Let op, het nieuwe tijdschema wordt pas actief als de sensor eerst zelf een bericht naar uw iVeilig app gestuurd heeft. Als de sensor de nieuwe instellingen ontvangen heeft, ziet u dat staan in de meldingenlijst in de app. Dit kan soms even duren.

Zorgt u er wel voor dat u het tijdschema daarna weer terug aanpast naar de nachturen. Zo voorkomt u dat de sensor onnodig veel berichten genereert. Hoe meer berichten de sensor stuurt, hoe eerder de batterij leeg is.

Hoe sluit ik een betaald abonnement af?2022-04-28T06:46:52+00:00

U heeft één of meerdere sensoren in de iVeilig app gekoppeld. Het afsluiten van uw abonnement voor één of meerdere sensoren werkt als volgt:

  • Open de iVeilig web portal: https://portal.iveilig.nl. Doe dit met een browser op een ander apparaat dan uw telefoon.
  • Open de iVeilig app en kies in het menu “Web portal”, uw camera wordt nu geopend.
  • Richt de camera van uw mobiel op de QR-code die getoond wordt in de iVeilig web portal.
  • Na het scannen van de QR-code heeft u na enkele momenten toegang tot uw persoonlijke omgeving in de web portal en kunt u uw abonnement afsluiten voor de iVeilig sensor.
Ik krijg geen pushmeldingen meer binnen, terwijl de sensor wel op ‘luid alarm’ staat ingesteld. Hoe kan dit?2022-04-26T14:43:02+00:00

Controleer op uw telefoon of er ongeopende pushmeldingen van de iVeilig app sensoren staan. Android telefoons kunnen per app-soort maar een beperkt aantal pushmeldingen tonen. Daarna worden alarmmeldingen niet meer als pushmelding doorgegeven. Als u oude pushmeldingen leest of wist, komen daarna meldingen weer met een pushmelding binnen op uw telefoon. Zorg dat u regelmatig de pushmeldingen op uw telefoon leest of wist.

Ik heb mijn sensor ingesteld op ‘luid alarm’, toch hoor ik geen geluid als de alarmmeldingen op mijn telefoon binnenkomt, hoe kan dit?2022-04-26T14:41:18+00:00

Als de iVeilig app openstaat op uw telefoon, of als uw scherm niet vergrendeld is, komt de alarmmelding zonder geluid binnen op uw telefoon. Is uw scherm vergrendeld, dan ontvangt u wel een luid alarm als u dat zo heeft ingesteld.

Controleert u ook bij instellingen of het volume voor het ontvangen van meldingen wel aanstaat. Ga naar instellingen, geluiden & trillingen, kijk bij meldingen en zet het volume aan of harder.

Ga naar de bovenkant